Η έκθεση RetailTech Expo SE Europe είναι η μοναδική διοργάνωση στην Ελλάδα εστιασμένη στις σύγχρονες τεχνολογίες για το εμπόριο, αλλά και ειδικότερα για τα καταστήματα λιανικής.
Θα πραγματοποιηθεί από τις 29 έως τις 31 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο, παράλληλα με την ήδη καθιερωμένη διεθνή έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ, την eCommerce & Digital Marketing Expo SE Europe.
Ο κλάδος του χονδρικού και λιανικού εμπορίου είναι ο πρωταγωνιστής της ελληνικής οικονομίας, με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών, που έφτασε τα 160,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022, απαριθμώντας περί τις 226.000 επιχειρήσεις.
Το 2023, το λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα, σημείωσε αύξηση 7% με κύκλο εργασιών 56,2 δισ. ευρώ.
Νέες, καινοτόμες τεχνολογίες, που αφορούν τον πελάτη, αλλά και τη λειτουργία των επιχειρήσεων είναι σε ευρεία εφαρμογή στο εξωτερικό, με σημαντικά αποτελέσματα και ήδη εισάγονται στις μεγάλες αλυσίδες λιανικής και στην Ελλάδα.
Οι εξελίξεις στον κλάδο του λιανικού εμπορίου έχουν συμπληρώσει έναν πλήρη κύκλο.
Γίνεται πλέον εμφανές, ότι οι επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να αξιολογήσουν εκ νέου τα φυσικά καταστήματα, καθώς διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη μίας ολιστικής εμπειρίας του πελάτη – η οποία δύναται να αποτελέσει «πηγή» ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ως σημαντικό σημείο διαφοροποίησης της επιχείρησης έναντι του ανταγωνισμού.
Ο σύγχρονος πελάτης απαιτεί μια ολιστική ψηφιακή εμπειρία
Παρατηρείται μια ριζική αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, η οποία έχει ενεργοποιηθεί από την εμφάνιση ενός ευρέος φάσματος τεχνολογιών. Για την ικανοποίηση των αναγκών της καταναλωτικής τους βάσης, οι επιχειρήσεις λιανικής θα πρέπει να κατανοήσουν όλα τα σημεία διεπαφής τους με τον πελάτη και να του προσφέρουν μια ολιστική και εξατομικευμένη εμπειρία.
Είναι πιο ενημερωμένοι από ποτέ, με πρόσβαση σε πολλαπλές πηγές πληροφόρησης, γεγονός το οποίο τους καθιστά πιο απαιτητικούς.
Είναι διαρκώς συνδεδεμένοι, έχουν πλήρη συνείδηση των αναγκών και των επιθυμιών τους και απαιτούν μία ξεχωριστή αγοραστική εμπειρία.
Θεωρούν δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις τους γνωρίζουν προσωπικά και δε διστάζουν να στραφούν σε διαφορετικό brand όπου έχουν περισσότερες επιλογές προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών.
Έχουν τη δυνατότητα να ξεκινήσουν και να τελειώσουν την αγοραστική τους διαδρομή σε οποιοδήποτε κανάλι αυτοί επιλέξουν – desktop, κινητό τηλέφωνο, tablet ή κατάστημα- με συνέπεια η παρουσία της επιχείρησης λιανικού εμπορίου να κρίνεται επιτακτική σε όλα τα κανάλια.
Απαιτούν περισσότερα για να μείνουν αφοσιωμένοι σε ένα brand: υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης ανεξαρτήτως καναλιού, αναγνώρισή τους από την επιχείρηση λιανικού εμπορίου και επιβράβευση της αφοσίωσή.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Deloitte για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του λιανικού εμπορίου (πέρα από τις υποχρεωτικές επενδύσεις για τη διασύνδεση με τους φορολογικούς μηχανισμούς) εκτός από το eCommerce και το ψηφιακό μάρκετινγκ, οι πιο δημοφιλείς τεχνολογίες που θα πρέπει να επενδύσουν για την ανάπτυξη και καθιέρωσή τους, είναι:
- Content - based μηχανές προτάσεων
Οι εν λόγω διαδικτυακές μηχανές διευκολύνουν τον καταναλωτή με συγκεκριμένες προτάσεις βασισμένες στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του. Διευκολύνεται έτσι η αναζήτηση ειδών από τον πελάτη, ο οποίος μέσα από μία εξατομικευμένη εμπειρία μπορεί γρήγορα και αποτελεσματικά να προχωρήσει σε μία αγορά.
Οπτική και φωνητική αναζήτηση προϊόντων
Οπτική αναζήτηση προϊόντων, ενεργοποιούμενη από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέπει στους πελάτες να «ανεβάζουν» εικόνες και να βρίσκουν ίδια ή παρόμοια προϊόντα. Η τεχνολογία αυτή εξετάζει μία εικόνα και αναλύει χρώματα, σχήματα και μοτίβα για τον εντοπισμό ενός είδους.
- Αυτοματοποιημένη παροχή πληροφοριών
Τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης παρέχουν πληροφορίες στους πελάτες, δίνουν απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με το κατάστημα και προϊόντα, ενώ ειδικές εφαρμογές υποστήριξης του προσωπικού παρέχουν μία πληθώρα πληροφοριών για άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα των πελατών. Ακόμη, ψηφιακά εργαλεία δίνουν τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να ανατρέξουν στα προφίλ των πελατών και να κάνουν στοχευμένες προτάσεις.
- Συλλογή δεδομένων εντός του καταστήματος
Η συλλογή δεδομένων για τις φυσικές, αλλά και τις ψηφιακές αλληλεπιδράσεις των πελατών μέσα στο κατάστημα, γίνεται εφικτή μέσα από τεχνολογίες IoT και εφαρμογές μέσω beacons, RFID, Wi-Fi και mobile apps. Η συλλογή δεδομένων από το φυσικό κατάστημα μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά συμπεράσματα για την καταναλωτική συμπεριφορά και να αποτελέσει τη βάση για μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία.
- Αυτοματοποιημένο checkout
Το αυτοματοποιημένο checkout γίνεται εφικτό μέσω καμερών ανίχνευσης κίνησης και αλγορίθμων μηχανικής μάθησης, οι οποίοι εντοπίζουν ποιον πελάτη πρέπει να χρεώσουν κατά την αποχώρησή του από το κατάστημα. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι πελάτες κάνουν χρήση σχετικού app (με εξατομικευμένους κωδικούς QR) κατά την είσοδό τους στο κατάστημα, για ταυτοποίησή τους.
- Συνδεδεμένα και εικονικά δοκιμαστήρια, «έξυπνοι» καθρέφτες
Εικονικά δοκιμαστήρια και καθρέφτες υποστηριζόμενοι από τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και επαυξημένης πραγματικότητας, δίνουν τη δυνατότητα για ψηφιακή δοκιμή ενός μεγάλου αριθμού ειδών, διευκολύνοντας την απόφαση αγοράς, εντός και εκτός καταστήματος.
Πέρα από τις εταιρείες που συμμετέχουν ήδη στη διοργάνωση και έχουν υπηρεσίες πληρωμών, κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων, τιμολόγησης, διαφήμισης, logistics, κ.λπ. θα συμμετέχουν εταιρείες εξοπλισμού καταστημάτων, κατασκευαστικές φυσικών καταστημάτων και εταιρείες τεχνολογίας που παρέχουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αναφέραμε πιο πάνω, ώστε οι ιδιοκτήτες και τα στελέχη καταστημάτων που θα επισκεφτούν την έκθεση, να μπορούν να βρουν όλες τις λύσεις για να τα εκσυγχρονίσουν.
Και αν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται πολύ… μελλοντικά και ότι δεν είναι θέματα για τα οποία θα πρέπει να ενημερωθείτε σύντομα και να αρχίσετε να τα εντάσσετε στις λειτουργίες του καταστήματός σας, μια επίσκεψη στην αλυσίδα εστίασης Mc Donalds μπορεί να σας δώσει μια ιδέα σύγκλισης φυσικού και Ηλεκτρονικού εμπορίου!
Μη μένετε πίσω!
Στα πρώτα βήματα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, όσοι είχαν το όραμα και επένδυσαν νωρίς, έχουν σήμερα σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως της αναγνωρισιμότητας και των δεδομένων. Τώρα, με την υιοθέτηση και την επένδυση στις παραπάνω τεχνολογίες, θα κερδίσετε τις εντυπώσεις του καταναλωτικού κοινού και η επιχείρησή σας θα αποτυπωθεί στη συνείδησή τους - ειδικά στην ηλικιακή ομάδα 16-25, που είναι οι «αυριανοί» ενεργοί πελάτες σας - σαν μια πρωτοποριακή εμπορική επιχείρηση!
Πέρα από το καθαρά εκθεσιακό μέρος, στην ECDM Expo έχει αναπτυχθεί μία σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις, οι οποίες λειτουργούν συμπληρωματικά, προσθέτοντας ουσιαστικό περιεχόμενο στη διοργάνωση και δίνουν την ευκαιρία για εμβάθυνση των γνώσεων των επισκεπτών.
Στις βασικές παράλληλες εκδηλώσεις περιλαμβάνονται:
» Το κύριο Συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, με ομιλητές υψηλού κύρους από το εξωτερικό και την Ελλάδα
» Το κύριο Συνέδριο για το Digital Marketing, με ομιλητές υψηλού κύρους από το εξωτερικό και την Ελλάδα
» Το Digital Agencies Roundtable, η ετήσια εκδήλωση των Digital Agencies
» Τα Digital Agencies Awards, η εκδήλωση που επιβραβεύει τα Digital Agencies, για την ανάπτυξη, την αξιοπιστία τους και τις καινοτόμες υπηρεσίες τους
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
Για επισκέπτες
Για εκθέτες